tisdag 3 januari 2012

2012 - nytt år och nya möjligheter

Låter kanske en aning klyschigt, men tänker att det faktiskt är så. Jag tänker också att presentationen nästa vecka ska fokusera på detta. Möjligheterna med IKT i skolan. Det finns en hel del både positiva och negativa tankar om att använda digitala verktyg i skolan, men jag hoppas och tror att mina kollegor kan se möjligheterna. Sitter för tillfället och svettas lite över presentationen men har bestämt mig för att det ska vara en presentation för kollegorna, en slags inspirerande uppstart på IKT-arbetet och också ett antal fortbildningstillfällen med mig. Känns otroligt viktigt att det blir bra!

På tal om inspiration och möjligheter, tittade på detta inslag hos en IKT-pedagogs funderingar. Det handlar om en multikulturell skola i England, som har lyckats skapa mer kreativitet, produktivitet och mycket goda resultat, med hjälp av ipods. Ganska fantastiskt!

                                                                  

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med nya möjligheter!!
    Jag har också valt att inrikta min presentation till kollegorna. Det är så kul att vi får göra uppgifter som vi direkt har användningen av. Det är liksom inte alltid så...

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Tänk om man kunde utrusta alla elever med en i-Phone el dyl. Undrar vad resultatet skulle bli på sikt? Ska du behålla din första slide? Jag gillade verkligen din dragning idag. Blev glad direkt! Vet du om man kan bifoga en "zoom it" bild i ett mail. Hur i så fall? O hur sjuttsingen får man in en PowerPoint i bloggen? Hoppas du mår bra nu!!!!!

    SvaraRadera