torsdag 2 februari 2012

"Jag gillar när lärare gör moderna saker."

Quizlet föll i god jord hos eleverna. Har nu utökat till att lägga upp en Facebooksida där jag har länkat quizlet till eleverna, med aktuella glosor.Blev populärt kan jag säga. En elev sa:  "Anna, jag gillar när ni lärare gör moderna saker". Tänker att jag ska bygga vidare runt detta när det gäller min resurs. Dels en hemsida för eleverna i franska med projekt och övningar, men också att några grupper ska börja blogga, för att öka sin kommunikativa förmåga. Ser med spänning fram mot detta!

Jag har också inlett vårens fortbildning med kollegorna på en studiedag förra veckan. Jag märker att det finns ett stort intresse och en vilja att veta mera om IKT och digitala verktyg.Vi började med smartboard och notebook, väldigt kul. Följde Måns råd och visade inte min lilla film, kände att det helt enkelt inte passade. Men någonstans måste den ju visas, så varför inte här!

7 kommentarer:

  1. Härlig kommentar där!
    Kul att du kommit igång med din fortbildning av kollegorna.
    Trots att jag ej ännu inte fått möjlighet att visa min presentation för kollegorna har de börjat fråga och visa sig nyfikna. De ser ju att jag verkar oförskämt glad och positiv till jobbet. Det är kul!!

    SvaraRadera
  2. Vilken träffsäker kommentar från din elev!
    Anna tänk på att 2012 just börjat, tänk va härligt att få visa upp din proffsiga film för kollegorna när du haft några tillfällen med dom.
    IKT på Äskerödsskolan 2012. Din film och musikval är helt i min smak måste jag också bara få säga. kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tck för det! Ja det får nog bli en filmvisning lite längre fram ivår, det har du rätt i!

      Radera
  3. Kul när ens arbete uppskattas!

    SvaraRadera
  4. Det känns väl fantastiskt skönt när eleverna märker att det händer "moderna saker" i din undervisning? Det är ju den bästa belöning man kan få när ens elever uppskattar det man gör!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att din film äger! Hoppas att du vågar visa den så småningom.
    Vad härligt att få sån positiv feedback av eleverna. Måste kännas toppen!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint jobb du gör! Jag har också testat quizlet med mina svengelska-elever och ska introducera det för mina språk-kollegor. Facebook-sida kanske också kan vara nåt.../Malin

    SvaraRadera