torsdag 1 mars 2012

Inspireras av tecknade figurer!

Har under dagen surfat runt på olika hemsidor och bloggar för att finna inspiration till min egen sida. Jag återkommer dock nästan hela tiden till följande sidor:

http://www.bi-media.se/ht2005/hedvig/

http://www.bi-media.se/ht2006/marianne/
 Jag gillar det här med att eleven kan klicka på bilder och bakom dessa finns själva uppgiften eller uppdraget. Har suttit och letat passande ikoner idag, känner att jag är på gång! Vore kul att lära sig hur man skapar rörliga figurer, men det kanske är överkurs...

6 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än hålla med. Detta är ju jättesnyggt. Men hur gör man? Om man högerklickar på bilden för att granska komponent så får man fram något som känns som kinesiska för mig.Jag tycker också att det vore kul att lära sig. Kanske gör man på samma sätt som den flaxande fågeln i Flash? Inte för att jag kommer ihåg hur man gjorde..

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är på G Anna. De är snygga de där figurerna enkla och rena på något vis. Nu ska jag fortsätta mitt surfande ruuuuunt om i cyberspace.

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det är smart och snyggt att ha uppgiften bakom bilden. Inser att jag tyvärr inte klarar av det, men ska bli spännande att se hur du löser det!

    SvaraRadera
  4. Håller med! Snygg hemsida, lättnavigerad och smart upplagd!

    SvaraRadera
  5. Känns som att vi är inne på samma tanke vad gäller navigation med bilder. Det blir ju så tydligt med bilder i stället för text. Vi får väl be om handledning imorgon och på torsdag så vi får till rörliga bilder =).

    Ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur är det kul med bilder! Har hittat några jag gärna vill använda, men tänker på upphovsrätt och annat, hur visar man det i weebly? Ska bli grymt kul med Uppsala imorgon, känner mig peppad! Ciao!

      Radera