onsdag 2 november 2011

Nya tips och idéer

Jag har ju tidigare skrivit om vilka hinder, och fördelar, jag har stött på i och med 1-1. Fick lite tips när jag surfade in på IKT-skafferiet, där Camilla Nilsson ger tips på hur man får koncentrationen att funka med dator i klassrummet. För det är ju en del av utmaningen, att få dem att inte hänga på facebook hela dagarna utan faktiskt ha koll på vad de gör. Hela inlägget går att läsa här. Många bra tips och idéer!

I dagarna har vi suttit på skolan med LPP:er, kunskapskrav och bedömning. Jag har i svenskgruppen talat mig varm för bloggen, återkom kanske till den lite väl många gånger... Hur som helst ska jag och en kollega starta en blogg i ett fantasyprojekt i 8:an efter jul, vilket ska bli mycket spännande.
Dessutom har jag börjat bearbeta mina chefer om att få fortsätta plugga efter jul, vilket inte verkar helt omöjligt. Så jag håller tummarna!
Nu lämnar jag allt med kunskapsmatriser, LPP:er, molnet och "Min förbild" ett par dagar för att åka på SPA och få nya härliga krafter!

hikingartist.com


1 kommentar:

  1. Liselott skriver:

    Kul att höra att även du ägnat dig åt IKT-lobby-verksamhet under studiedagarna. Håller också på med bearbetning inför vårterminen. Jag känner mig på G nu och då vill man ju köra på eller hur?

    Ha det så gott i bubbelpoolen!!

    SvaraRadera