torsdag 10 maj 2012

Franska baskrar intog Show-it

De senaste dagarna har varit fyllda av inspiration och glädje. Mina elever i franska har visat sina bloggar, filmer och projekt på en It-mässa i Uddevalla, och vilken respons de fick. Många nyfikna åskådare fick en rundtur i hur man kan använda IKT i språkundervisningen. Jag är grymt imponerad av elevernas engagemang och deras förklaringar till varför blogg och film är ett bra verktyg, samt vad de har lärt sig på detta. Det som ofta sades var att detta är "på riktigt". Jag själv tänker att hela min undervisning har ställts på ända de senaste året och att både jag och eleverna har hittat nya spännande sätt att arbeta på, som är "på riktigt". Nedan par bilder från den lyckade dagen!



3 kommentarer:

  1. Åh va härligt att läsa Anna!
    Du har verkligen givit dina elever något nytt och spännande!
    När de visar ett sådant engagemang har man verkligen uppnått något extra- var STOLT!

    Trycket på tröjorna "Show IT" var ju ruktigt fyndigt faktiskt.
    Kul!
    /Cissi

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för dina elever och dig!!!
    Jag skulle också vilja läsa franska hos dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Gunnar!
    Skitkul att du/ni fick möjligheten att visa upp ert arbete på mässa med så många mottagare. Förstår att ni känner er stolta.
    Ses på onsdag

    SvaraRadera