fredag 16 september 2011

Ett första inlägg

Välkommen till min blogg! Jag som skriver heter Anna och har precis börjat kursen IKT och lärande på Uppsala universitet. Här kommer du att kunna läsa om mina funderingar och tankar om IKT i skolan. Det känns fantastiskt kul att få börja plugga igen, även om det också är lite ovant...
Vem är då jag? Jo, jag arbetar som lärare i svenska och franska på en kommunal grundskola i Uddevalla med ca 500 elever. Vi har precis startat ett 1-1 projekt i 7:an, vilket känns mycket nytt och spännande. Vi har tekniken men inte riktigt verktygen, därav mitt intresse att läsa och lära mig mer om IKT. Att på något sätt lära sig nya digitala verktyg ser jag som ett måste i dagens skola.

När jag inte undervisar om franska verb och författare så tillbringar jag min största tid i Göteborg, där jag också bor med min sambo. Jag är en riktig frankofil, som älskar allt som har med Frankrike att göra. Att kasta sig utför en pudervit skidbacke på vintern är också något jag verkligen gillar. Böcker konsumeras det en hel del, framför allt på alla resor fram och tillbaka till jobbet. Kanske kan det bli en del i höst också... Slutligen ser jag fram emot höstens kurs och tror att den kommer berika mig på många sätt. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar