torsdag 29 september 2011

This is it!

Då var jag äntligen klar, tror jag, med utformningen av bloggen! Det var minsann inte lätt för en så velig människa som jag. Men jag gillar konst, graffiti, svart, vitt och rött, så det blev en blandning med lite av varje.
Har nu tillbringat en stund med att läsa Internetsökningen didaktik av Annbritt Enochsson, där skriver hon bl a om hur ungdomar söker på internet, svårigheter och möjligheter med detta samt hur elever ska granska information kritiskt. Begreppet Homo Zappiens används för den generation som växt upp med datorer, ett fantastiskt bra uttryck tycker jag.
Sitter också och funderar på hur jag kan använda sociala medier och bloggar med mina franskelever. Får fundera vidare på det!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja, inte är man en Homo Zappiens direkt, men man kan kanske bli en "Homo Zappiens-wannabe". Kul det här!

    SvaraRadera